Modanın Yaratıcı Enerjisi Kenzo Takada

 

Modanın Yaratıcı Enerjisi Kenzo Takada

Japon moda tasarımcısı ve Kenzo markasının kurucusu Kenzo Takada’yı anıyoruz.

1970’lerde Fransız modasına sınırsız şekiller, canlı renkler getiren ünlü moda tasarımcısı Kenzo Takada geçtiğimiz hafta Covid-19 nedeniyle 81 yaşında hayata veda etti.
 
Takada, Saint Laurent ve Karl Lagerfeld gibi yenilikçi tasarımcılardan biriydi ve Fransız giyimine sofistike bir doku getirmesi ile ünlendi.

1939 yılında Japonya Himeji’de doğan Takada, moda tasarımına küçük yaşlarda ilgi duydu ve kız kardeşlerinin oyuncak bebekleri için elbiseler hazırladı. 

Bunka Moda Okulu’na kabul edilen Takada, okuldaki başarısı nedeniyle Japonya’nın moda ödülü Soen’i kazandı; mezun olduktan sonra 1965 yılında Paris’e giderek burada freelance olarak Pisanti gibi şirketlerde stilistlik yapmaya başladı. Bu süre boyunca ilhamını Andre Courreges’ten alan Takada’nın tasarımları, tasarımcı Louis Feraud tarafından çok beğenildi.
 
Moda evlerine eskizler satan Takada, ilk butiği “Jungle Jap”ı 1970 yılında Galerie Vivienne’de açtı ve ilk koleksiyonunu burada sergiledi. Düz kesim şekiller, çiçek baskıları ve etkileyici renklerle geleneksel Japon siluetlerini Avrupa kültürüyle harmanladı.

“Markamı kurduğumda ve gerçekten bir kimlik bulup yeni bir şey yapmam gerektiğinin farkına vardığımda, köklerime geri dönmem gerektiğini fark ettim.”

Modanın yaratıcı bir alan olduğunun farkında olan ve hep yeni alternatifler arayan Takada Asya, Hindistan ve Afrika’daki seyahatlerinde gördüğü kültürlerin etkisinde kalarak tasarımlarını şekillendirdi ve coşkulu renk ve desen kullanımını zenginleştirdi.

1971 yılında New York’ta koleksiyonlarını sundu ve tasarımları Vogue gibi prestijli dergilerde yayımlandı.

Koleksiyonlarında empirme kumaşları cesurca kullandı ve karşıt renk kombinasyonlarıyla moda dünyasında dikkat çekti.
 
Paris Victoires Meydanı’nda 1976 yılında büyük mağazasını açtı.
1978 ve 1979 yıllarında gösterilerini sirk çadırında yaptı.

1980’lerde modada büyük bir patlama yaşayan Kenzo Takada, 1983 yılında erkek giyim tasarımlarını piyasaya sürdü ve Kenzo Jeans ile Kenzo Jungle ile birlikte Kenzo Flower da dahil olmak üzere bir parfüm serisi ortaya çıkardı.
1991 yılında çocuk, bebek giysi modasına da atılarak çiçek baskılı desenler oluşturdu ve koleksiyonlarında Kafkas kültüründen esinlenerek kadife ceketler tasarladı. Renkleri her zaman ön planda tutan tasarımcı; materyaller ile grafikleri ve baskı efektli çiçekleri uyum içerisinde kullandı. 

“Kenzo Takada inanılmaz derecede yaratıcıydı. Bir dahice hareketle doğu ile batıyı, Japonya’yı ve Paris’teki yaşamını birleştiren sanatsal ve renkli bir hikâye elde etti.”

 

Jonathan Bouchet

LVMH 1993 yılında moda evini satın aldı ve Takada, son Paris defilesini 1999 yılında gerçekleştirdi. Kenzo Takada’nın emekli olmasından sonra marka Gilles Rosier ve ardından Antonio Marras tarafından tasarlandı ve sonrasında Humberto Leon ve Carol Lim markayı yeniden canlandırdı. 2018’de “Kenzo La Memento” piyasaya sürüldü.

Kenzo Takada emekli olduktan sonra yeni bir şeyler yaratmaya her zaman devam etti. Gokan Kobo adını verdiği yüksek kaliteli ev aksesuarları markası olan projesini oluşturdu ve 2013 yılında Asian Couture Foundation’ın başkanı oldu.

2017 yılında Fashion Editors’ Club of Japan Awards’ta “Ömür Boyu Başarı” ödülüne layık görüldü.

“Moda şovları ve arkasındaki enerjiyi özledim. En çok özlediğim şey ise moda alanında çalışan insanlar. Çok kuvvetli güçleri var, gerçekten yaratıcı ve keyifliler.”

Kenzo Takada, Japon çiçek ve hayvan baskılarını Avrupa zevklerine göre güncelledi ve Paris Moda Haftaları’nda Japon tasarımını ön plana çıkartarak Rei Kawakubo ve Yohji Yamamoto gibi tasarımcıların da önünü açtı.

LVMH’nin kurumsal sayfasına göre marka, Paris Moda Haftası takviminde halen ön sıralarda yer alıyor ve şu anda dünya çapında 122 mağazası bulunuyor.

 

Diğer Blog Yazıları

BİZ SİZİ ARAYALIMLÜTFEN FORMU DOLDURUNUZ